26 marca 2017

DIY - zegar ścienny

zegar, DIY,

Cześć! Wiosna zbliża się wielkimi krokami, dni są coraz dłuższe. Dziś przestawialiśmy zegary na czas letni i z tej okazji postanowiłam przerobić swój stary zegar. Zegar, który mam od dzieciństwa i którego trochę się wstydzę. Miał być tymczasowy, a został ze mną na długo. W końcu się zmotywowałam i w to piękne słoneczne popołudnie podarowałam mu bardziej nowoczesny wygląd. Zapraszam na metamorfozę. 

Przygotowanie części 


zegar DIY






Zaczynamy od rozkręcenia zegara na części, należy zwrócić uwagę, by nie uszkodzić mechanizmu. Mój był strasznie zakurzony, więc zafundowałam mu czyszczenie tak, aby był gotowy do malowania. 

(Serowy wzór na tarczy cudowny!:))
 













Emalia w sprayu


Plastikową konstrukcję zegara potraktowałam farbą w sprayu. Wybrałam miedziany kolor. Wystarczyły dwie warstwy. Zaletą tego rozwiązania jest brak smug i zacieków. W parę sekund plastik zyskał szlachetnego miedzianego wyglądu. 

zegar DIY farba w sprayu

Malowanie tarczy


Tarczę postanowiłam pomalować farbą akrylową. Tutaj macie dowolność. Możecie wyciąć nową tarczę z kolorowej tektury, użyć ulubionego nadruku lub własnoręcznie namalować wzory. 

zegar DIY malowanie tarczy


Dla uzyskania ciekawszego efektu, postanowiłam dodać na tarczy element z drewna. W tym celu użyłam balsy modelarskiej kupionej w sklepie plastycznym. Zestawienie miedzianych elementów z ciepłym drewnem bardzo mi się podoba. 

zegar DIY balsa modelarska


Efekt końcowy


Bez zbędnego przedłużania przedstawiam Wam efekt końcowy :)

zegar DIY przed i po


zegar DIY detal miedź


zegar DIY efekt końcowy

(tak wiem, komoda jest zakurzona - wstyd!)

Zachęcam Was do zabawy z przedmiotami, które są brzydkie i zdają się nadawać tylko do wyrzucenia. Nie ma ryzyka, że zniszczymy coś wartościowego i będziemy żałować. Jak nie wyjdzie to trudno - kosz, jeśli wyjdzie - ekstra, satysfakcja gwarantowana. 
PODPIS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Blogging tips